Øget interesse får tysk modegigant til at lancere nyt tiltag i Danmark
Oven på en hektisk sportssommer med både EM i herrefodbold, Tour de France og senest et OL har modegiganten Zalando noteret sig noget.
I virksomhedens danske forretning er væksten på kategorierne outdoor, fitness og løb vækstet markant - og derfor søsætter Zalando nu yderligere initiativer for at imødekomme interessen.
Det skriver Zalando i en pressemeddelelse.
- Interessen i vores sportssortiment er vokset utroligt stærkt i Danmark det seneste år. I lyset af dette og som en del af udviklingen af strategien, der blev annonceret i marts 2024, er vores ambition at udvide vores tilbud inden for sportssektoren ved fortsat at levere et kvalitetssortiment samt inspirerende oplevelser til vores kunder, udtaler nordisk direktør i Zalando, Fabio Baum.
Læs også: Nordisk Zalando-direktør: Derfor er Danmark et vigtigt marked for os
Derfor har modegiganten i løbet af sommeren afholdt en række sportsklubber under navnet Zalando Sports Club - og det fortsætter også i denne måned og september med og fordeler sig i både København, Odense og Aarhus.
Sportsklubberne - som blandt andet inkluderer løbetræning, dans og crossfit - matcher med Zalandos "strategiske fokus på at tilbyde et sortiment af høj kvalitet.
- Når danskerne handler sportstøj, er topprioriteten, at det er komfortabelt og funktionelt, hvorimod trends og skiftende mode spiller en mindre rolle ifølge vores undersøgelse, tilføjer Fabio Baum.
I det seneste kvartal præsenterede Zalando på globalt plan et salg på 28 mia. kr. - omtrent tre procent mere end i samme periode i 2023. Læs mere om det her.